Skip to main content

برند کارفرمایی یک عنصر مهم در استخدام است که اغلب نادیده گرفته می‌شود اما می‌تواند تاثیر زیادی بر نیروی کار شرکت شما داشته باشد؛ چون همه شرکت‌ها می‌خواهند بهترین افراد ممکن را استخدام کنند. برند کارفرمایی در فرایند جذب نیرو اهمیت و مزایای متعددی مثل کاهش هزینه‌ها، افزایش اعتماد مشتریان و بالا رفتن روحیه کاری کارمندان را در پی دارد. تاثیر ارزش پیشنهادی کارفرما در فرایند جذب و استخدام به قدری زیاد است که شرکت‌ها را وادار به سرمایه‌گذاری و یادگیری شیوه‌های تقویت برند می‌کند.

برند کارفرمایی چیست؟

اگر می‌خواهید بااستعدادترین نامزدها را استخدام کنید و کسانی را که برای شما کار می‌کنند حفظ کنید، باید برند کارفرمایی خود را به بازار معرفی کنید. به عبارت ساده، متقاضیان گروه هدف شما باید شرکت شما را مکانی مناسب و ایده‌آل برای کار کردن بدانند. برای ایجاد این شهرت، باید ارزش‌های شرکت، فرهنگ کاری و شخصیتی را ایجاد کرد که با آرزوها و نیازهای کاری این افراد با استعداد همسو باشد. شما باید مشخص کنید که در ازای مهارت‌ها، قابلیت‌ها و تجربه‌های کارکنان، چه مجموعه منحصربه‌فردی از خدمات و مزایا به او ارائه می‌دهید.

اهمیت برند کارفرمایی در جذب نیرو چیست؟

برند کارفرمایی اساسا همان نحوه درک شرکت، توسط دیگران از جمله کارمندان فعلی شما است. بر اساس تحقیقات، 86 درصد از جویندگان کار، بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های شرکت‌ها را بررسی می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا برای شغلی در این شرکت درخواست بدهند یا خیر. بنابراین اگر تعداد زیادی از بررسی‌ها، نظرات مثبت کارمندان را در بر داشته باشد، اکثر متقاضیان برای کار در شرکت شما درخواست می‌دهند یا درخواست شما را قبول می‌کنند. به همین دلیل داشتن برند کارفرمایی خوب مهم است. در ادامه پنج مزیت کلیدی ایجاد یک برند کارفرمایی قوی را توضیح می‌دهیم:

۱. جذب استعدادهای برتر

هنگامی که جویندگان کار، جستجوی خود را آغاز می‌کنند، ممکن است عبارت‌هایی مثل «شرکت‌های برتر برای کار در سال 2020» یا «بهترین شرکت‌هایی که در نزدیکی من استخدام می‌کنند» را جستجو کنند. آن‌ها می‌خواهند برای شرکتی کار کنند که شهرت خوبی دارد و با کارمندان به خوبی رفتار می‌کند، بنابراین تلاش کنید تا به شرکتی عالی برای کار تبدیل شوید و این خبر را به بازار نیروی کار منتقل کنید. سرمایه‌گذاری‌هایی که در اوایل کار برای توسعه برند کارفرمایی خود انجام می‌دهید، به شما این امکان را می‌دهد تا بدون هزینه اضافی، استعدادهای برتر را جذب کنید.

۲. کاهش زمان و هزینه هر استخدام

با یک برند کارفرمایی قوی به محض ایجاد یک موقعیت خالی در شرکت، تعداد زیادی از نامزدهای واجد شرایط برای شروع مصاحبه را از قبل خواهید داشت و هنگامی که زمان ارائه یک درخواست همکاری فرا می‌رسد، اگر فردی بخواهد بین چند شرکت انتخاب کند، برند کارفرمایی شما را حتما در نظر می‌گیرد.

۳. روحیه کارکنان را تقویت کنید

با توجه به اینکه برند کارفرمایی شما بر اساس نحوه رفتار شما با کارکنان و نحوه تعامل کارکنان شما با مشتریان شکل می‌گیرد، می‌تواند روحیه کارکنان را تقویت کند. کار کردن در یک شرکت بزرگ باعث غرور می‌شود. کارمندان می‌دانند که کارفرمایشان از آنها مراقبت می‌کند. توسعه مسیرهای شغلی کارکنان، سرمایه‌گذاری در آموزش و پشتیبانی مستمر و ارائه پاداش و مزایای رقابتی، همه راه‌های عالی برای بالا بردن ارزش پیشنهادی شرکت می‌شود و به نوبه خود منجر به خدمات بهتر کارکنان شما به مشتریان می‌شود.

۴.  حفظ سرمایه

همان‌طور که ارزش کارفرمایی شما تاثیر زیادی بر روحیه کارکنان دارد، نرخ حفظ سرمایه شما هم تا حد زیادی به شهرت شما بستگی دارد. گردش مالی کم (هزینه کم خروج کارکنان) نشانه خوبی از یک برند کارفرمایی قوی است و شاید ملموس‌ترین مزیت برای گردش مالی کم، افزایش درآمد شما باشد. تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌هایی که موفق به سرمایه‌گذاری روی برند خود نمی‌شوند، به طور متوسط ​​5000 دلار برای هر کارمند از دست می‌دهند.

۵. ایجاد اعتبار با مشتریان

برند کارفرمایی می‌تواند بر کسب‌وکار تاثیر زیادی بگذارد چون استعدادهای برتر به مشتریان خدمات بهتری ارائه می‌دهند. داشتن بهترین تیم باعث ایجاد تفاوت در رضایت مشتری می‌شود. طبق مطالعه 80 درصد از مصرف‌کنندگان از شرکت‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارند خرید کرده و آن شرکت‌ها را توصیه می‌کنند. ایجاد اعتبار شرکت شما نزد مشتریان بیشتر، به کارمندان شما بستگی دارد، بنابراین مطمئن شوید که از مهم‌ترین دارایی شرکت یعنی کارمندان به خوبی پشتیبانی می‌کند.

برند کارفرمایی چه تاثیری در فرایند جذب نیرو دارد؟

حالا که با مزایای برند کارفرمایی و اهمیت آن آشنا شدید به سراغ تاثیر ارزش پیشنهادی کارفرما در فرایند جذب و استخدام می‌رویم. داشتن برند کارفرمایی قوی به شما کمک می‌کند تا در جنگ برای استخدام استعداد‌ها رقابت کنید. با ایجاد یک برند کارفرمایی قوی، می‌توان بهترین نامزدها را جذب کرد.

یک برند کارفرمایی قوی، بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود آن‌ها احساس غرور و خوشحالی کنند. آن‌ها به سفیران برند تبدیل می‌شوند و به دوستان با استعداد خود می‌گویند که چقدر از کار برای شرکت شما لذت می‌برند و آن‌ها شما را به این افراد معرفی می‌کنند. آن‌ها ممکن است نظرات مثبت خود را به صورت آنلاین ثبت کنند و به این ترتیب دیگر افراد بااستعداد برای دادن درخواست ترغیب شوند

چطور یک برند کارفرمایی قوی برای بهبود فرایند جذب و استخدام بسازیم؟

تاثیر ارزش پیشنهادی کارفرما در فرایند جذب و استخدام به قدری زیاد است که برای هر شرکت با هر موقعیتی ارزش سرمایه‌گذاری دارد. اگر آماده جذب استعدادهای برتر هستید، وقت آن است که به برند کارفرمایی خود و راه‌هایی که می‌توانید آن را بهبود ببخشید نگاهی بیندازید:

فرهنگ شرکت خود را تجزیه و تحلیل کنید

ایجاد برند کارفرمایی قوی از درون شرکت آغاز می‌شود. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید افراد مستعد شرکت شما را به عنوان یک مکان عالی برای کار در نظر بگیرند، در واقع باید مکانی عالی برای کار را برای کارمندان فعلی خود ایجاد کنید. در دنیای بیش از حد به هم پیوسته رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های بررسی امروزی، تجربه و توصیه‌ها دهان به دهان منتقل می‌شوند.

بهترین راه برای سنجش قدرت فرهنگ شرکتتان، صحبت مستقیم با کارمندانتان است. چه از طریق نظرسنجی‌های ناشناس و چه از طریق ملاقات‌های حضوری، بفهمید که در مورد کار در شرکت شما چه چیزی را بیشتر دوست دارند و دوست دارند چه چیزی تغییر کند. گوش دادن به کارمندان نه تنها به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف را شناسایی کنید بلکه می‌توانید متوجه نقاط قوتی شوید که باید به عنوان بخشی از برند کارفرمایی خود به نمایش بگذارید.

یک استراتژی محتوا برای ارتقای برند کارفرمایی خود ایجاد کنید

برای ایجاد برند کارفرمایی قوی، باید یک استراتژی محتوای چند کاناله و جامع ایجاد کنید تا مخاطب مورد نظر خود را درگیر کنید. اگرچه استراتژی محتوای مداوم یک تعهد طولانی‌مدت و وقت‌گیر است، اما تلاش‌های شما در نهایت در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

برای حمایت از کارمندان برنامه داشته باشید

کارکنان بخشی جدایی‌ناپذیر از فرایند ساخت برند کارفرمایی هستند. کارمندانی که احساس ارزشمندی و قدردانی می‌کنند، تمایل بیشتری برای حمایت از برند و شرکت شما خواهند داشت. تلاش‌های کارمندان خود را بشناسید و به آن‌ها پاداش دهید، آن‌ها به سفیران برند ارزشمندی تبدیل خواهند شد.

از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی به یک کانال بازاریابی ضروری تبدیل شده‌اند و به همان اندازه برای جذب نیرو مهم هستند. بنابراین اگر می‌خواهید متقاضی‌های ایده‌آل شما را پیدا کنند، ایجاد برند کارفرمایی در رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است. از رسانه‌های اجتماعی برای تعامل با نامزدها و به اشتراک‌گذاری محتوای ارزشمند استفاده کنید.

برند کارفرمایی خود را مدام بررسی کنید

بهبود برند کارفرمایی یک فرایند مداوم است. دقیقا مانند بازاریاب‌ها که موفقیت کمپین‌های خود را آزمایش و اندازه‌گیری می‌کنند، استخدام‌کنندگان هم باید استراتژی‌های خود را آزمایش و اندازه‌گیری کنند. رتبه‌بندی‌های شرکت شما در سایت‌های بررسی اولین جایی است که بسیاری از متقاضی‌ها برای اطلاع از کیفیت برند کارفرمای شما به آن مراجعه می‌کنند. رتبه‌بندی‌های خود را در طول زمان دنبال کنید و انتقادات را شناسایی کنید که می‌تواند نشان‌دهنده مشکلی در فرهنگ شرکت شما باشد.

نرخ ماندگاری کارمندان مورد دیگری برای بررسی ارزش پیشنهادی کارفرما است. جابه‌جایی کارکنان سیال و غیرقابل پیش‌بینی است اما نرخ‌های ماندگاری می‌تواند شاخصی کلیدی برای تعیین کیفیت برند کارفرمایی باشد. منبع استخدام را ردیابی کنید تا بفهمید افراد استخدامی شما از چه کانال‌هایی می‌آیند. این معیار به شما کمک می‌کند کانال‌های برتر خود را شناسایی کنید و تعیین کنید که کجا باید تلاش خود را متمرکز کنید.

برند کارفرمایی نیازمند فرهنگ سالم و کارکنان شاد است. بنابراین، ضروری است که رضایت کارکنان را در تمام تیم‌ها و بخش‌ها اندازه‌گیری کنید. نظرسنجی‌های ناشناس راهی عالی برای گرفتن بازخورد صادقانه در مورد تجاربشان است.

کلام آخر

برند کارفرمایی اصطلاحی است که به توصیف شهرت و محبوبیت یک شرکت از نظر مدیریت کارفرمایان اطلاق می‌شود و ارزش‌هایی را توصیف می‌کند که شرکت به کارکنان خود می‌دهد. اهمیت و مزیت داشتن برند کارفرمایی خوب در این است که باعث می‌شود شرکت شما در جذب و استخدام نیروهای کارآمد، راحت‌تر عمل کند و در بلندمدت سود بیشتری از این طریق به دست آورد. به دلیل ویژگی‌های مثبت ارزش پیشنهادی کارفرما، سازمان‌ها باید در مورد نحوه ایجاد و تقویت برند بیشتر مطالعه کرده و روی آن سرمایه گذاری‌های لازم را انجام دهند.

 

Leave a Reply

Close Menu

شرکت توسعه سازمانی همرو

به این پرسش‌ها فکر کنید:
– چگونه نسل بعدی مدیران در سازمان خود را شناسایی می‌کنید و ارتقاء می‌دهید؟
– چگونه نقش رهبری را در سازمان گسترش می‌دهید؟
– چگونه مشارکت افراد را بالا می‌برید و آنها را در جهت طراحی راه‌کار همراه می‌کنید؟
– چگونه تجربه اعضای سازمان و مشتریان خود را می‌سنجید و تغییرات نوآورانه ایجاد می‌کنید؟

 

با ما در ارتباط باشید

آدرس: تهران- خ ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- کوچه خلیل‌زاده- پلاک ۲۸

تلفن: ۸۷۶۳۴۸۵۴-۰۲۱
ایمیل: hi@hamro.org