Skip to main content

بیشتر افراد برای کسب درآمد کار می‌کنند، اما برای کسانی که عاشق کارشان هستند دلایل دیگری هم وجود دارد. با فراهم کردن انتظارات کارمندان می‌توان محیط کار جذابی را برایشان فراهم کرد. یک محیط کاری ایده‌آل می‌تواند روحیه کارمندان را تقویت کند و انگیزه کار در آن‌ها را چندین برابر کند. کارفرمایان و مدیران باید سیستم پاداش، مزایا و چارچوب‌های استراتژیک شناخته شده‌ای را در نظر بگیرند که کارمندان انتظارات و اهدافشان روشن باشد. در ضمن، به کارمندان هم باید بازخورد داده شود، فرصتی برای تشکر از شما یا کمک به دیگر همکاران در یک محیط تیمی و منسجم.

برای شروع و رسیدن به این اهداف یعنی برآوردن انتظارات کارمندان، روش‌های زیادی وجود دارد:

1. احترام بگذارید:

احترام در هر رابطه‌ای ضروری است و در برخورد با مدیریت و کارکنان هم ضرورت دارد. احترام به کارمندان را باید به عنوان یکی از انتظاراتی که آنها از محیط کارشان دارند در نظر گرفت. هر شخصی در محل کار تمایل دارد که با عزت و احترام با او رفتار شود. شما می‌توانید با اقدامات ساده، فضای احترام گذاشتن افراد به یکدیگر را ایجاد کنید. نمونه‌ای از نشان دادن احترام، اعتماد به كاركنان برای انجام كارهایی است كه برای انجام آنها بدون میکرومنیجمنت استخدام شده‌اند. اگر کاری درست انجام نشده باید آن را با احترام و کاملا حرفه‌ای شرح دهید و خواستار اصلاح آن شوید.

2. بازخورد بدهید:

بازخورد دادن، یک ابزار‌های ارتباطی مهم در محیط‌های کاری سالم که به انتظارات کارمندان اهمیت می‌هند، است. این بازخوردها با بهبود فرآیندها به شرکت کمک می‌کند و به کارمندان نشان می‌دهد که به نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهید. بازخورد اگر درست و منظم بیان شود، می‌تواند ابزار مفیدی برای کمک به کارمندان باشد و از طرفی باعث رشد شرکت هم می‌شود. بازخورد می‌تواند نتیجه‌ بررسی عملکرد دقیق و منظم برنامه ریزی شده‌ای باشد که باعث می‌شود کارمندان بدانند که در کجا ایستاده‌اند و چه می‌کنند. بازخورد می‌تواند شامل انتقاد سازنده هم باشد.

3. قدردان باشید:

به راحتی به همکاران و کارمندان خود بگویید که چقدر برای آن‌ها و انتظارات آنها ارزش قائل هستید. در حقیقت، این قدردانی‌ها در طی سال بهتر است افزایش یابد تا کمک ‌کند افراد احساس خوبی داشته باشند. این احساس رضایت، با بالا بردن انگیزه در آن‌ها، باعث افزایش بهره‌وری هم می‌شود. به عنوان مثال، در جلسات تیمی، برجسته کردن مزایای پروژه اخیر یک شخص، راهی خوب برای شناختن و یادآوری کار ارزشمند او است.

4. اعتماد را افزایش دهید:

اعتماد باعث ایجاد روابط سالم در محل کار می‌شود. ارتباطات خوب و موثر، حفظ کارمندان و افزایش انگیزه آن‌ها را به دنبال دارد. پس به افزایش اعتماد برای برآوردن انتظارات کارمندان خود دقت داشته باشید.

5. کارهای بزرگ را تحسین کنید:

شناخت کارمندان ابزاری است برای ایجاد انگیزه در آن‌ها، که در صورت استفاده‌ درست، می‌تواند باعث رشد شرکت هم شود. شناخت همه کارمندان و تلاش آن‌ها در کار بسیار مهم است، به ویژه اگر همه‌ آن‌ها معیارهای یکسانی را رعایت کنند. تنها شناخت تعداد معدودی از کارمندان، در شرایطی که دیگران نیز شایسته شناخت هستند، می‌توانند در تضعیف روحیه دیگر افراد اثر بگذارد. به علاوه، نیازی نیست به دنبال رای دیگر کارمندان باشید. این کار با روش‌های بسیار ساده‌ای قابل‌انجام است. برای مثال، اگر پروژه‌ای با موفقیت انجام شده، ناظرین و اعضای آن را نام ببرید و از آن‌ها تشکر کنید.

6. استعدادهای برتر را حفظ کنید:

حفظ کارمندان برای سلامتی و موفقیت درازمدت یک شرکت و تجارت بسیار مهم است. اما حفظ بهترین کارمندان باید در اولویت باشد. این بدان معناست که به عنوان بخشی از تیم که شرکت را به سمت جلو سوق می‌دهد، نسبت به سهم خود احساس ارزشمندی کنید. هنگامی که نتوانید کارمندان خوب را حفظ کنید، پیامی که به مابقی کارمندان داده می‌شود این است که شرکت برای کار باکیفیت آن‌ها ارزش قائل نیست.

7. فرهنگ مشاوره بسازید:

فرهنگ مشاوره را در شرکت ایجاد کنید تا کارمندان مهارت و دانش خود را به اشتراک بگذارند و از یکدیگر یاد بگیرند و رشد کنند. سیستم آموزشی‌ را ایجاد کنید که در آن فردی باتجربه دانش خود را به عنوان مشاور یا مربی به سایر کارمندان منتقل کند. این کار شامل چندین نکته دیگر هم دارد. شما با درخواست از یک کارمند به عنوان مربی یا مشاور، نسبت اعتمادتان به آن کارمند را نشان می‌دهید. پس ایجاد فرهنگ مشاوره را به عنوان یکی از انتظارات کارمندان از شما خوب در نظر داشته باشید

منبع

Leave a Reply

Close Menu

شرکت توسعه سازمانی همرو

به این پرسش‌ها فکر کنید:
– چگونه نسل بعدی مدیران در سازمان خود را شناسایی می‌کنید و ارتقاء می‌دهید؟
– چگونه نقش رهبری را در سازمان گسترش می‌دهید؟
– چگونه مشارکت افراد را بالا می‌برید و آنها را در جهت طراحی راه‌کار همراه می‌کنید؟
– چگونه تجربه اعضای سازمان و مشتریان خود را می‌سنجید و تغییرات نوآورانه ایجاد می‌کنید؟

 

با ما در ارتباط باشید

آدرس: تهران- خ ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- کوچه خلیل‌زاده- پلاک ۲۸

تلفن: ۸۷۶۳۴۸۵۴-۰۲۱
ایمیل: hi@hamro.org