Skip to main content

استخدام و جذب نیرو یکی از چالش‌های بزرگ برای هر شرکت است. اگر فرایند این کار موثر و درست انجام شود، کارفرمایان تعداد متقاضیان بیشتری دارند و در نتیجه راحت‌تر می‌توانند افراد شایسته و مناسب را پیدا کنند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن بر محیط‌های کسب‌وکار، می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین روش ثبت آگهی استخدام هم نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده و تکنولوژی آن را آسان‌تر کرده است. دانستن روش های نوین جذب نیرو می‌تواند در طول فرایند استخدام به کمک شما بیاید و به تسهیل عملیات استخدام کمک کند. این روش‌ها بسیار متنوع هستند و می‌توانید از بین آن‌ها با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

چرا باید در فرایندهای استخدام سنتی بازنگری کنیم؟

خداحافظی با روش‌های قدیمی استخدام ضروری است. در حال حاضر رویکرد قدیمی استخدام‌کنندگان، هیچ‌گونه تنوعی را برای شرکت به ارمغان نمی‌آورد، آن را از دستیابی به استعدادهای برتر جهانی دور می‌کند و سوددهی شرکت را پایین می‌آورد. بنابراین، دلیل رشد نکردن کسب‌وکار نه استراتژی بازاریابی است، نه کارمندان و نه حتی بدشانسی است. بلکه شما به دلیل تصمیمات ناخودآگاه جانب‌دارانه‌ای که استخدام‌کنندگان می‌گیرند، به سمت پایین سوق داده می‌شوید.

همه ما می‌دانیم که ارزش کسب‌وکار به اندازه ارزش کارمندان است. ما قرار نیست روی تکنیک‌های استخدام منسوخ و ناموفق تمرکز کنیم، بلکه روی روش‌های جدیدی که جایگزین روش‌های سنتی استخدام شده‌اند، تمرکز خواهیم کرد. به جای اتلاف وقت و تلاش برای جذب افراد از مکان‌های اشتباه، یادگیری یا رفتن به سمت استخدام الکترونیکی افق‌های جدیدی را به روی کارفرمایان باز می‌کند. روش‌های سنتی استخدام نه تنها منسوخ شده و چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه دسترسی شما را به بعضی از افراد شایسته و عالی حرفه‌ای محدود می‌کنند.

از مزایای استفاده از روش های نوین جذب نیرو می‌توان به کاهش سوگیری در فرایند استخدام اشاره کرد. با استفاده از ثبت آگهی استخدام جهانی برای فریلنسرها می‌توانید، افرادی که نزدیک محل کسب‌وکارتان نیستند را هم انتخاب کنید. با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید به راحتی از رسانه‌های اجتماعی برای استخدام و انتخاب استفاده کنید. وب‌سایت‌های زیادی هم مثل ایران تلنت، کاربوم و… برای استخدام وجود دارد که می‌توانید برای جذب افراد مستعد از آن‌ها استفاده کنید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

روش های نوین جذب نیرو چیست؟

تکنیک‌های جدید استخدام یا همان روش های نوین جذب نیرو، استراتژی‌های جدید و نوظهوری هستند که شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها برای یافتن بهترین استعدادها برای موقعیت‌های مختلف مورد نیاز خود استفاده کنند. با پیشرفت مداوم فناوری، راه‌های بیشتری به وجود آمده است که استخدام‌کنندگان می‌توانند از این تکنیک‌ها و ابزارهای روش های نوین جذب نیرو در هنگام جستجوی متقاضی‌ها استفاده کنند. در ادامه ۱۰ مورد از جدیدترین روش های ثبت آگهی استخدام را با هم بررسی می‌کنیم.

۱۰ مورد از بهترین و جدیدترین روش های ثبت آگهی استخدام

تکنیک‌ها یا ابزارهای خاصی که برای ثبت آگهی انتخاب می‌کنید، ممکن است بسته به نیازهای استخدام شرکت شما متفاوت باشد. با این حال، شما معمولا می‌توانید بیشتر آن‌ها را در صنایع و رشته‌های مختلف به کار بگیرید. در ادامه این مطلب به 10 تکنیک جدید استخدام معرفی شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۱. سیستم‌های ردیاب متقاضی

سیستم‌های ردیاب متقاضی، سیستم‌های نرم‌افزاری هستند که استخدام‌کنندگان از آن برای سازماندهی فرایند استخدام خود استفاده می‌کنند. به طور معمول، این سیستم‌ها کمک می‌کنند تا اطلاعات متقاضی، مانند رزومه یا نامه‌های آن‌ها را جمع‌آوری کنید. در مرحله بعد می‌توانید این اطلاعات را سازماندهی کنید، مانند گروه‌بندی آن‌ها بر اساس تجربه یا مهارت. همچنین می‌توانید از گزینه فیلتر کردن استفاده کنید، مانند جدا کردن افرادی که به بهترین وجه با معیارهای شغلی مورد نظر شما مطابقت دارند.

این کار می‌تواند به استخدام‌کنندگان کمک کند تا فرایندهای مصاحبه و استخدام خود را ساده‌تر کنند، چون آن‌ها می‌توانند به راحتی اطلاعات و اعتبار نامزدها را در این سیستم‌ها مرتب کنند.

۲. ارتباطات واقعیت مجازی

ارتباطات واقعیت مجازی یکی دیگر از فناوری‌های نوظهور استخدام است که مدیران استخدام می‌توانند از آن برای کمک به ایجاد تجربیات مصاحبه همه جانبه استفاده کنند. با استفاده از این روش می‌توانید در فضای سه بعدی با افراد ملاقات کنید، محیط دفتر و فرهنگ سازمانی خود را به آن‌ها نشان دهید.

استخدام‌کنندگان ممکن است بعدا در فرایند استخدام خود از واقعیت مجازی استفاده کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و محیطی که به آن می‌پیوندند با نامزدها به اشتراک بگذارند. اگر متقاضیان شما در نزدیکی شما نباشند و نتوانند شخصا به دفتر شما مراجعه کنند، استفاده از این روش می‌تواند مفید باشد.

۳. سیستم‌های هوش مصنوعی

سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به شما در ارزیابی نامزدها و شناسایی مهارت‌های بالقوه در شرح شغلتان کمک کنند. مانند سیستم‌های ردیاب متقاضی، هوش مصنوعی می‌تواند به شما در فیلتر کردن درخواست‌های شغلی که دریافت می‌کنید کمک کند. با این حال، برخلاف سیستم‌های ردیاب متقاضی، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا شرح شغل و پست‌های خود را اسکن کنید تا از بهینه‌سازی شرایط استخدام خود اطمینان حاصل کنید. این ممکن است به معنای استفاده از اصطلاحات مرتبطی باشد که کاندیداها هنگام بررسی آگهی‌های شغلی به دنبال آن هستند.

این سیستم‌ها همچنین می‌توانند به شما اجازه دهند مستقیما با متقاضیان از طریق ربات‌های چت یا نرم‌افزار چت خودکار که از یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند، ارتباط برقرار کنید. گاهی اوقات آنها ویژگی‌های اضافی را برای حفظ برنامه فرایند استخدام یا پرسش‌نامه‌های نامزد ارائه می‌دهند. نیازهای استخدامی خاص شما ممکن است بر ویژگی‌های هوش مصنوعی که در سیستم‌های هوش مصنوعی به دنبال آن هستید هم تاثیر بگذارد.

۴. مصاحبه‌های ویدئو کنفرانسی

اگر فرد متقاضی در نزدیکی محل کار شما زندگی نمی‌کند، حتما یک مصاحبه ویدئو کنفرانس با او انجام دهید. استفاده از نرم افزارهای کنفرانس ویدیویی برای صحبت با متقاضی‌ها می‌تواند به شما امکان دهد فراتر از منطقه کسب‌وکار خود دنبال افراد مستعد بگردید.

۵. شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند فضاهایی را برای تبلیغ آگهی‌های شغلی خود به شما ارائه دهند. برای این کار می‌توانید به راحتی پستی را در مورد موقعیتی که برای آن استخدام می‌کنید در حساب شخصی خود بارگذاری کنید. با این کار فرصت را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارید.

۶. آگهی‌های شغلی دیجیتال

یکی از بهترین روش ثبت آگهی استخدام درج آگهی‌های شغلی دیجیتال است چون کارفرمایان می‌توانند شرح شغل خود را به طور گسترده‌تری به اشتراک بگذارند. با پیشرفت‌های فناوری، پلتفرم‌های دیجیتالی به طور فزاینده‌ای گسترش یافته‌اند که به افراد جویای کار امکان می‌دهد برای فرصت‌های شغلی جستجو کنند. به اشتراک‌گذاری و نشر فرصت‌های شغلی، در پلتفرم‌های مختلف دیجیتال، برای کمک به استخدام‌کنندگان برای جذب مخاطبان بسیار مفید است.

۷. پلتفرم‌های بررسی شرکت‌ها

پلتفرم‌های بررسی شرکت‌ها مثل گلس‌ دور (Glass Door) به متقاضیان جویای کار این امکان را می‌دهد که شرکت‌های خاصی را جستجو کنند و درباره نحوه کار در آن جا اطلاعات بیشتری کسب کنند. آن‌ها می‌توانند تجربیات کارمندان سابق را بخوانند و پاسخ سوالاتی که ممکن است داشته باشند را بیابند، سؤالاتی مانند:

  • آیا شرکت برای اضافه کاری هزینه اضافی می‌دهد؟
  • چگونه آن‌ها تعادل مثبتی بین کار و زندگی را برای کارمندان فراهم می‌کنند؟
  • فرهنگ محیط کار چگونه است؟

بررسی نحوه بحث و نظردهی افراد درباره شرکت شما در چنین پلتفرم‌هایی مهم است تا اطمینان حاصل شود که افراد متقاضی می‌توانند از مزایای همکاری با شما را در این فضاها مطلع شوند.

۸. آزمون‌های آنلاین بررسی شخصیت

اگر هدف شما یافتن نامزدهای متناسب با فرهنگ شرکت است، می‌توانید از نظرسنجی‌های آنلاین شخصیت استفاده کنید. این ابزارها قبل از مصاحبه با هر متقاضی، ویژگی‌ها و خصوصیت‌های کلیدی هر فرد را شناسایی می‌کند. در این نظرسنجی‌ها، می‌توانید گزینه‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار دهید که شخصا برای آن‌ها صدق می‌کند و سپس از آن‌ها بخواهید که آن‌هایی را که در محل کار برایشان مناسب است، انتخاب کنند. انجام این کار باعث می‌شود تا قبل از مصاحبه، درک بهتری از متقاضیان خود داشته باشید.

۹. اتوماسیون ارتباطات

ابزارهای فناوری اتوماسیون ارتباطی می‌توانند به استخدام‌کنندگان در برنامه‌ریزی پاسخ‌های از پیش نوشته شده برای متقاضیانی که پذیرفته نمی‌شوند، کمک کند. گاهی اوقات آن‌ها می‌توانند از این نوع نرم‌افزارها با ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کنند تا این پیام‌های خودکار بلافاصله توسط نرم‌افزار ارسال شوند. استفاده از این روش می‌تواند به صرفه‌جویی در وقت استخدام‌کنندگان کمک کند و به آن‌ها اجازه دهد زمان بیشتری را صرف صحبت با متقاضیانی کنند که معیارهای شغلی مورد نظرشان را دارند.

۱۰. ابزارهای بهینه‌سازی موتورهای جستجو

استخدام‌کنندگان همچنین می‌توانند از ابزارهای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کنند. انجام این روش به متقاضی‌ها کمک می‌کند تا به راحتی آگهی شغلی شما را پیدا کنند. به طور معمول، ابزارهای سئو روی شناسایی کلمات کلیدی که متقاضیان ممکن است جستجو کنند تمرکز می‌کنند. شما فقط کافی است که کلمات را به صورت مناسب در محتوای استخدامی خود بگنجانید. در نتیجه استفاده از ابزارهای سئو به شما کمک می‌کند تا در بین کاندیداها بیشتر دیده شوید.

کلام آخر

با پیشرفت تکنولوژی شاهد تحولات بسیاری در زمینه کسب‌وکار بوده‌ایم. یکی از این تحولات در زمینه ثبت آگهی و فرایند استخدام است. شکل سنتی این موضوع دیگر پاسخگوی نیاز شرکت‌ها نیست و کارفرماها باید روش خود را تغییر دهند تا بتوانند بهترین افراد متقاضی را پیدا و استخدام کنند. سعی کردیم در این مطلب از بین روش‌های نوین 10 مورد از بهترین روش‌های ثبت آگهی استخدام را معرفی کنیم تا کارفرمایان بهتر بتوانند بر اساس نیاز خود یک یا چند مورد را به کار گیرند.

منبع

Leave a Reply

Close Menu

شرکت توسعه سازمانی همرو

به این پرسش‌ها فکر کنید:
– چگونه نسل بعدی مدیران در سازمان خود را شناسایی می‌کنید و ارتقاء می‌دهید؟
– چگونه نقش رهبری را در سازمان گسترش می‌دهید؟
– چگونه مشارکت افراد را بالا می‌برید و آنها را در جهت طراحی راه‌کار همراه می‌کنید؟
– چگونه تجربه اعضای سازمان و مشتریان خود را می‌سنجید و تغییرات نوآورانه ایجاد می‌کنید؟

 

با ما در ارتباط باشید

آدرس: تهران- خ ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- کوچه خلیل‌زاده- پلاک ۲۸

تلفن: ۸۷۶۳۴۸۵۴-۰۲۱
ایمیل: hi@hamro.org