Skip to main content

وقتی صحبت از محل کار می‌شود ممکن است یاد چالش‌های سر کار خود بیافتیم اما مساله مهمی که باید کارفرمایان بیشتر به آن اهمیت دهند ایجاد امنیت شغلی برای کارمندان است تا آنها بتوانند در محیط کار خود با شوق کار کنند و در بیرون از محیط کار به سرگرمی‌های مورد علاقه خود بپردازند

وقتی به سر کار می‌رویم، می‌خواهیم بدانیم که مشاغل ما ایمن است و آیا مدیریت برای ما ارزش قائل هستند. اگر مدیر تیم کارمندان (یا صاحب یک تجارت) هستید، درک این مسئله مهم است که همه می‌خواهند احساس امنیت و امنیت کنند. اگر کارمندانش شما نسبت به آینده شغلی خود نگران باشند و استرس داشته باشند نمی‌توانند بهترین عملکرد کاری خود را داشته باشند. اگر می‌خواهید کارمندان شما بهترین کارایی را داشته باشند و بتوانند بالاترین سطح توانایی‌شان را به کار ببرند باید با آنها ارتباط برقرار کنید و به آنها حس اطمینان به آینده و ارزشمند بودن را در حال حاضر و آینده‌شان ثابت کنید.

گفته می‌شود، داشتن و ایجاد کردن امنیت شغلی سخت‌تر از گذشته است. در یک اقتصاد جهانی که گزینه‌های بی شماری از کارمندان ارزان وجود دارد، اکثر مردم در شغلشان احساس ناامنی می‌کنند چون مدام نگران هستند که نکند نیروهای کار ارزان‌تر و یا با سابقه کاری کمتر و یا حتی پیشرفت تکنولوژی جایگزین آنها شوند. رفع این نگرانی‌ها بر عهده کارفرمایان است.

کارمندانی که حس امنیت دارند می‌توانند بهترین راندمان کاری را داشته باشند

هنگامی که صحبت از بهبود ثبات مالی شما می‌شود، حفظ اهداف شغلی خود در مسیری درست، مهمترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. کارمندانی که قراردادهای بلندمدت دارند احتمالا به اهداف شغلی خود می‌رسند و این تاثیر مثبتی بر زندگی شخصی و وضعیت‌های مالی آنها خواهد گذاشت.

به جای این که کارمندانتان مدام نگران مشکلات کوتاه مدت خود یا چگونگی پرداخت بدهی و قبوضشان باشد یا اینکه مدیریت چه آینده‌ای برای شرکت و کارمندان دارند شما می‌توانید با ایجاد فضایی امن بهترین راندمان کاری آنها را داشته باشید و تمرکز آنها را روی مسیر شغلی‌شان خواهد بود. به این ترتیب آنها حتی می‌توانند برای دوران بازنشستگی خود هم صرفه جویی کنند. کارمندانی که دغدغه ترس و نگرانی شغلی ندارند راندمان کاری بهتری دارند. این در واقع در مورد همه انسان‌ها صادق است هر چه احساس امنیت بیشتر باشد انجام کار به بهترین نحو انجام خواهد شد.

هنگامی که شخصی نگرانی مداوم شغلی ندارد می‌تواند با آسودگی زندگی کند و به بهترین نحو کارهای محوله خود را انجام دهد. به همین خاطر امنیت شغلی بهترین وسیله برای دادن انگیزه به کارمندان است. در واقع کارمندان رابطه مستقیمی بین عملکردشان و آینده شغلی‌شان می‌بینند. آیا می‌خواهید تعامل کارمندان خود را بهبود ببخشید و احساس امنیت تیمی خود را افزایش دهید؟ با گزینه‌هایی مثل دادن سهام و پاداش‌های نگهدارنده در هر زمان ممکن به آنها انگیزه دهید.

امنیت شغلی کارکنان شما نتیجه نهایی کار شما را بهبود می‌بخشد

با رقابت زیادی که در بازار وجود دارد مطمئنا تجارت شما قادر به صرف هزینه‌های انبوه برای استخدام نیست. برای جایگزینی فقط یک کارمند احتمالا باید بیش از 30 هزار یورو هزینه کنید و بیشتر از این بابت کاهش نرخ بهره‌وری در کارمندان هم متحمل هزینه خواهید شد. این امر می‌تواند بیش از 28 هفته طول بکشد تا یک کارمند با استاندارد و مطابق با استانداردهای شرکت شما آموزش ببیند. تصور کنید در صورت نیاز به جایگزینی دو یا سه یا حتی تعداد بیشتری کارمند در یک سال چقدر هزینه باید بکنید؟

هنگامی که شما یک تیم از کارمندان دارید که مدت طولانی در کنار هم قرار می‌گیرند، به احتمال زیاد بهتر می‌توانند روی پروژه‌های جدید پویا کار کنند و نوآوری ایجاد کنند. دوستی‌های مادام‌العمر شکل می‌گیرد، اوراق قرضه و پیوندهای محکمی ایجاد می‌شود و حس قوی فرهنگ سازمانی هم در سازمان شما تقویت می‌شود.

تامین امنیت شغلی برای کارمندان باعث افزایش شهرت شرکت می‌شود

شاید فکر کنید تامین امنتی شغلی فقط منجر به افزایش رامندمان و بهره وری بیشتر تولید شرکت شما خواهد شد اما باید بدانید که این تنها نتیجه تامین امنیت شغلی نیست. با تامین امنیت شغلی برای کارمندان خود می‌توانید به افزایش شهرت شرکت خود به عنوان یک شرکت با مدیریت و کارفرمای خوب هم به شهرت برسید.

مطمئنا نیروهایی با استعداد برتر در زمینه صنعت شما زمانی که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید هستند به دنبال لیست بهترین کارفرما می‌روند. به این ترتیب شما با داشتن شهرت می‌توانید به راحتی استعدادهای برتر صنعت خود را به سمت خود بکشانید و جذب کنید و به این ترتیب با داشتن استعدادهای خاصل در صنعت خود از غرق شدن نجات پیدا کنید چون قاعدتا نیروهی کاری مناسب بهترین کمک را به بهبود موفقیت و افزایش رامندان کاری شرکت می‌کنند.

این فقط کارمندان و جویندگان شغل نیستند که به حسن شهرت شرکت و کارفرمایان و یا به نوعی برند کارفرمایی شرکت‌ها دقت می‌کنند بلکه مشتریان هم امروزه بیش از هر زمان دیگری به سمت شرکت‌هایی می‌روند که با کارمندان خود با عزت و احترام رفتار می‌کنند. معمولا در خیلی از کشورهای دنیا رتبه بندی‌های سالانه‌ای برای کارفرمایان برتر در نظر گرفته می‌شود بنابراین اگر شرکت شما و شخص شما به عنوان مدیر و کارفرما بتوانید در جایگاه‌های بالای این رتبه باشید احتمالا مشتریان بهتری هم خواهید داشت.

امنیت شغلی مهم است – اما به نیروهایی که ناکارآمد شدند هم فضا ندهید

دقت داشته باشید که نیازی نیست برای این که حسن نیت خود را به کارمندانتان نشان دهید لازم نیست مدام و تحت هر شرایط حتی در مواردی که کارمندان دیگر راندمان سابق را ندارند وابسته شوید. بهتر است فقط روی کارمندان خوب و با راندمان خوب سرمایه‌گذاری کنید. دقت داشته باشید که همه کارمندان در یک جایگاه نیستند و شما باید مدبرانه تصمیم بگیرید که کدام کارمند را باید حفظ کنید.

منظور ما این است که شما نباید فقط برای جلوگیری از ترک کارمند تن به هر لطفی بدهید. نیروهایی که عملکردی ضعیف دارند یا نتایج بدی در کارها از خود نشان می‌دهند را لازم نیست حفظ کنید. اگر می‌خواهید شرکت شما تمام تلاش خود را بکند و به اهداف بلند مدت خود برسد، باید افراد مناسب را در تیم خود داشته باشید.

منبع

 

Leave a Reply

Close Menu

شرکت توسعه سازمانی همرو

به این پرسش‌ها فکر کنید:
– چگونه نسل بعدی مدیران در سازمان خود را شناسایی می‌کنید و ارتقاء می‌دهید؟
– چگونه نقش رهبری را در سازمان گسترش می‌دهید؟
– چگونه مشارکت افراد را بالا می‌برید و آنها را در جهت طراحی راه‌کار همراه می‌کنید؟
– چگونه تجربه اعضای سازمان و مشتریان خود را می‌سنجید و تغییرات نوآورانه ایجاد می‌کنید؟

 

با ما در ارتباط باشید

آدرس: تهران- خ ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- کوچه خلیل‌زاده- پلاک ۲۸

تلفن: ۸۷۶۳۴۸۵۴-۰۲۱
ایمیل: hi@hamro.org