Skip to main content

آیا فکر می‌کنید نسل آینده کارمندان آمریکا که افراد 16 تا 20 سال هستند و به نسل زد شهرت دارند، به ‌خاطر ایمیل تمرکزشان را از دست می‌دهند یا به‌ خاطر فیسبوک حواسشان پرت می‌شود؟ اگر جوابتان فیسبوک بود، درست فکر کردید. بااین‌حال، آیا می‌توانید با اطمینان بگویید که نسل زد تمایل دارد در خانه کار کند یا کار کردن در سازمان را ترجیح می‌دهد؟ آیا آن‌ها به انعطاف‌پذیری محیط کار یا تعطیلات بیشتر اهمیت می‌دهند؟ آیا می‌دانید تمایلات نسل زد چگونه در مقابل اولویت‌های نسل هزاره که افراد 21 تا 32 سال هستند و از قبل در محیط حضور داشتند، قرار می‌گیرد؟ هر دو نسل یکسری گزینه‌های مشخصی دارند که بعضی از آن‌ها کاملا قابل پیش‌بینی و بعضی دیگر غافلگیرکننده است. در ادامه ترجیحات نسل زد برای کار کردن در سازمان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

خواسته‌های نسل زد از سازمان‌ها

چه نوع محیط کاری را می‌پسندید؟

فضاهای قدیمی اداره‌ها هنوز محل کارهای مناسبی هستند، ولی نسل هزاره بیشتر این نوع فضا را می‌پسندد و نسل زد خواهان انعطاف بیشتری در محل کار است.

محیط کاری نسلهامربی و راهنمای شما چه کسی است؟

زمانی که صحبت از برنامه‌ریزی برای مسیر شغلی می‌شود، نسل زد واقعا به توصیه‌های والدین خود گوش می‌دهند. آیا در مورد نسل هزاره هم همین‌طور است؟ آن‌ها خیلی تمایلی به این کار ندارند. نیمی از افراد نسل زد می‌گویند که والدینشان خیلی روی آن‌ها تاثیر می‌گذارند درحالی‌که توصیه‌های والدین برای نسل هزاره به اندازه نسل زد، اهمیت زیادی ندارد. در میان افراد نسل هزاره، دوستان نقش خیلی مهم‌تری را در تاثیر‌ گذاشتن بر اقدامات مسیر شغلی ایفا می‌کنند.

مربی نسل زد و نسل هزارهتنوع در محل کار

هر دو نسل به‌ شدت همکارانی را ترجیح می‌دهد که نسبت به دیگر ویژگی‌های گوناگونی، دارای تجربه و تخصص حرفه‌ای متنوع باشند. زمینه تخصص یکی از مهم‌ترین اولویت‌های هر دو گروه است. نسل زد بیشتر علاقه دارد در محیطی کار کند که از جنسیت‌های مختلف در آن حضور داشته ‌باشند. نسل هزاره به ‌وضوح می‌خواهد که محیط کارشان همکارانی با سطح درآمدهای متفاوت را جذب کند. تقریبا یک چهارم هر دو نسل ترجیح می‌دهند که با افرادی کار کنند که فرهنگ و نژاد متفاوتی دارند.

تنوع در محل کارکار کردن در شرکتی بزرگ، شرکتی کوچک یا کار کردن برای خودتان

زمانی که صحبت از بزرگی یا کوچکی شرکت می‌شود، نسل زد کمترین علاقه را برای کار کردن در شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهند. در حالی‌ که، برای نسل هزاره خیلی اهمیتی ندارد که در شرکتی بزرگ، کوچک یا متوسط کار کنند. همچنین زمانی‌ که حرف از کارآفرینی می‌شود، نسل زد نسبت به نسل هزاره اشتیاق بیشتری نشان می‌دهد.

شرایط استخدامهدف، فقط مزایا است

بدون پرسیدن هیچ سوالی، پوشش‌ مراقبت‌های درمانی یکی از مهم‌ترین مزایای کارمندان در هر دو نسل است. بیشتر از یک سوم نسل زد و نسل هزاره می‌گویند، پوشش‌ مراقبت‌های درمانی مهم‌ترین مزیتی است که تمایل دارند در محل کار خود دریافت کنند.

مزایای کاریما سلامتی می‌خواهیم

کارفرماها توجه کنند که یک سوم از هر دو نسل معتقد بودند که داشتن یک برنامه سلامتی در شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در مقابل، فقط 15 درصد از هر نسل گفتند که برنامه‌های سلامتی خیلی برایشان اهمیتی ندارد.

مزایای درمانی در محل کار برای نسل هزاره و نسل زدکلام آخر

در نهایت زمان خواهد گفت که تا چه حدی کسب‌و‌کارهای آمریکایی می‌توانند نیازهای هر دو نسل را برآورده کنند. بااین‌حال، با دانستن اینکه چه مسائلی به هر دو نسل انگیزه می‌دهد و برایشان الهام‌بخش است، کارفرماهای با تجربه، این فرصت را دارند تا استراتژی‌های جذب استعدادها را با توجه به شرایط شخصی‌سازی کنند و سازمان‌هایشان را به مکان خوبی برای کار کردن تبدیل کنند.

منبع

Leave a Reply

Close Menu

شرکت توسعه سازمانی همرو

به این پرسش‌ها فکر کنید:
– چگونه نسل بعدی مدیران در سازمان خود را شناسایی می‌کنید و ارتقاء می‌دهید؟
– چگونه نقش رهبری را در سازمان گسترش می‌دهید؟
– چگونه مشارکت افراد را بالا می‌برید و آنها را در جهت طراحی راه‌کار همراه می‌کنید؟
– چگونه تجربه اعضای سازمان و مشتریان خود را می‌سنجید و تغییرات نوآورانه ایجاد می‌کنید؟

 

با ما در ارتباط باشید

آدرس: تهران- خ ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- کوچه خلیل‌زاده- پلاک ۲۸

تلفن: ۸۷۶۳۴۸۵۴-۰۲۱
ایمیل: hi@hamro.org