Skip to main content

در فیزیک، نیروی گریز از مرکز، قانون حرکت است که به یک شی کمک می‌کند تا با خیال راحت در کناره‌ها حرکت کند. مهندسان راه‌آهن و رانندگان مسابقه با این قانون زندگی می‌کنند و می‌میرند و اگر سرعت بسیار زیادی داشته باشند؛ عواقب آن می‌تواند فاجعه بار باشد. در این مقاله قرار است روش های افزایش سرعت سازمان به طور صحیح را بررسی کنیم.

تجارت هم قوانین خاص خود را دارد و اگرچه سرعت زیاد ممکن است منجر به مرگ نشود اما عواقب آن می‌تواند به همان اندازه واقعی باشد. با این حال، نتایج  نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای حفظ رقابت، احتیاط را کنار گذاشته‌اند.

اوایل سال جاری، شرکت امنیتی Threat Stack، یافته‌هایی منتشر کرد که نشان می‌داد که ۵۲ درصد از شرکت‌ها به منظور تحقق ضرب‌الاجل‌ها یا اهداف تجاری، اقدامات امنیتی در فضای مجازی را کاهش داده‌اند. همچنین نظرسنجی وضعیت نوآوری در نیلسن (Nielsen) نشان داد که ۸۴ درصد از تولیدکنندگان کالاهای مصرفی حرکت سریع (fast-moving) احساس فشار می‌کنند تا سریع‌تر به بازار بیایند و اکثر آن‌ها می‌گویند که این کار هزینه نوآوری است. طبق گفته جنی فرازیر (Jenny Frazier)، مدیرعامل بخش نوآوری در نیلسن، وقتی سرعت در اولویت قرار دارد ۷۸ درصد از بازاریابان مدت زمانی که صرف نوآوری می‌کنند را کاهش می‌دهند.

روش های افزایش سرعت سازمان

اما راه دیگری برای تسریع کار، بدون قربانی کردن امنیت، سرعت یا پایداری شرکت شما وجود دارد. با اتخاذ چندین اصل اساسی تخصصی‌سازی نیروی کار، می‌توان عملکرد شرکت را افزایش داده و اثرات نامطلوب آن را به حداقل رساند.

روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

در ابتدایی‌ترین سطح آن، تخصصی‌سازی کار، بر چگونگی گذران وقت کارمندان در کار دلالت دارد. در گذشته، تمرکز صرفا روی افزایش تولید کلی بود. اما این دیدگاه در حال تغییر است؛ زیرا شرکت‌ها دید جامع‌تری از موفقیت فردی و شرکتی دارند.

در کتاب «Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less»، به نویسندگی  گرگ مک‌کیون (Greg McKeown)، او برای اهمیت افراد در شناسایی و اولویت‌بندی، مناطقی که آن‌ها در آنجا پرشورتر بوده و بیشترین تاثیر را دارند را مشخص می‌کند. آن‌ها با گفتن «نه» برای دیگر مسئولیت‌هایی که وقت آن‌ها را می‌گیرد؛ می‌توانند روی ناحیه‌هایی که باعث تعالی‌شان می‌شود تمرکز کنند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ از Deloitte Consulting نشان داد که افرادی که برای کارشان اشتیاق دارند:

  • همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی بهتر هستند
  • ریسک هدفمند می‌کنند
  • در سطوح بالا عملکرد دارند
  • ساعت‌ها برای اتمام کار وقت می‌گذارند
  • در زمینه تخصصی خود به خوبی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند
  • برای رسیدن به نتیجه راه‌های مختلف را امتحان می‌کنند

برای چندین دهه، شرکت‌ها، ساختارها و فرآیندها را به کار می گیرند تا حداکثر بهره‌وری و پیش‌بینی پذیری را داشته باشند. از آنجا که آن‌ها به دنبال مناطقی برای بهبود عملکرد کاری هستند؛ توانمندسازی کارمندان برای کشف اشتیاقشان برای پیشرفت در دراز مدت، کلیدی خواهد بود. اما طبق گفته Deloitte، فقط حدود ۱۲ درصد از نیروی کار آمریکا نسبت به کار خود اشتیاق دارند.

نقاط ضعف خود را برون‌سپاری کنید

از دید گسترده، انسان‌ها هنگام برخورد با نکات ظریف، زمینه و شناسایی تفاوت‌های کوچک، به برتری می‌رسند. اما وقتی به کارهای تکراری و خسته‌کننده می‌پردازیم؛ عملکردمان به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌یابد. پریشان می‌شویم، علاقه خود را از دست می‌دهیم و بدیهی‌ترین جزئیات را نادیده می‌گیریم.

پروفسور الیزابت هولم (Elizabeth Holm)،استاد علوم و مهندسی مواد دانشگاه Carnegie Mellon می‌گوید: اینها مناطقی هستند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برتری خود را نشان می‌دهند. هولم به عنوان یک دانشمند محاسبات مواد، کشف کرده که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به خصوص در مواردی که «صبر بی نهایت و توجه به جزئیات» نیاز است (مانند افزایش سرعت و دقت تحلیل داده‌ها)؛ بسیار مفید هستند. 

هولم میگوید: 

(هوش مصنوعی و یادگیری ماشین) واقعا در دریافت هر اطلاعات و انجام هر کاری که از آنها می‌خواهی، صبر و شکیبایی خوبی دارند. این رفتار آن‌ها مکمل انسان‌ها است؛ زیرا ما دوست نداریم که کارهای بی پایان و تکراری را انجام دهیم و اغلب جزئیات را نادیده می‌گیریم؛ چون حوصله‌مان سر رفته یا حواس پرت شده‌ایم.

اما هولم به سرعت اضافه می‌کند که در حالی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کمک به مواردی که نیاز به توجه دارند مفیدند؛ عنصر انسانی برای تعیین ماهیت یک مسئله و چگونگی پرداختن به آن، ضروری است.

زمان واکنش خود را کوتاه کنید

یکی از حقایق غیرقابل انکار تقریبا هر شغلی این است که همه چیز زمان می‌برد  و معمولا زمان آن خیلی زیاد است. این امر به تقاضای سوخت برای راه‌حل‌های اتوماسیون فرایند تجاری (BPA)، کمک کرده است؛ که به شرکت‌ها در شناسایی (و حذف) تنگناها برای بهره‌وری کمک می‌کند. جمع‌آوری داده‌های بدون خطا را تسهیل کرده و به سرعت آن را به عملی در کسب‌و‌کار شما تبدیل می‌کند و یکی از روش های افزایش سرعت سازمان است. 

راه‌حل‌های اجرای کار مبتنی بر فضای ابری مانند اسمارت‌شیت (Smartsheet)، می‌‌توانند در کسری از ثانیه یک راه‌حل BPA تمام عیار را اجرا کرده و اتوماسیون ساده و تنظیم شده‌ای که کار را تسریع می‌کند را امکان‌پذیر سازد. همچنین بسیاری از این برنامه‌ها می‌توانند گزارش‌های وضعیت هفتگی را به صورت خودکار تنظیم کرده و ساعت‌های زیاد صرف شده برای تنظیم این گزارش‌ها را ذخیره نمایند. 

 

منبع

Leave a Reply

Close Menu

شرکت توسعه سازمانی همرو

به این پرسش‌ها فکر کنید:
– چگونه نسل بعدی مدیران در سازمان خود را شناسایی می‌کنید و ارتقاء می‌دهید؟
– چگونه نقش رهبری را در سازمان گسترش می‌دهید؟
– چگونه مشارکت افراد را بالا می‌برید و آنها را در جهت طراحی راه‌کار همراه می‌کنید؟
– چگونه تجربه اعضای سازمان و مشتریان خود را می‌سنجید و تغییرات نوآورانه ایجاد می‌کنید؟

 

با ما در ارتباط باشید

آدرس: تهران- خ ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- کوچه خلیل‌زاده- پلاک ۲۸

تلفن: ۸۷۶۳۴۸۵۴-۰۲۱
ایمیل: hi@hamro.org